7-denní detox

Detoxikace organismu

Mezi projevy zaneseného organismu patří zažívací obtíže, zhoršení pleti, vlasů a nehtů, alergie na potraviny, častá únava nebo problémy s imunitou. Po náročné zimě plné sladkostí, přejídání se a lenošení je detoxikace organismu to pravé.

Můžeme detoxikovat hladovkou, která bude trvat až několik dní, pitím zeleninových šťáv nebo odlehčeným jídelníčkem. Ideální je i pravidelné pití detoxikačního čaje, žádný alkohol a káva.

V případě střídmějšího stravování připravujte pokrmy dušením, vařením v páře nebo pečením. Odlehčený jídelníček dodržujte alespoň 7 dnů.

Potraviny, které vynechat

Během detoxikace je tabu lepek (hlavně bílá mouka a výrobky z ní), mléko včetně mléčných výrobků, cukr, sůl, ztužené tuky, červené maso, uzeniny a potraviny, na které máte alergii.

Naopak jezte co nejvíce zeleniny (červená řepa, rajčata, zelí, ředkev, celer, cibule, česnek, zázvor) a ovoce, ořechy a semínka, celozrnné výrobky, používejte bylinky a olivový olej. Maso si vybírejte bílé. Také si můžete dát ryby, volte raději čerstvé, ale i mražené (uzené nebo v konzervách nejsou vhodné).

Detoxikační jídelníček

  • 1. Den – zelenina v podobě rajčat, mrkve, zelí, česneku nebo cibule
  • 2. Den – ovoce, jako jsou jablka, hrušky, nektarinky a mnohé další
  • 3. Den – přibudou v jídelníčku brambory a těstoviny
  • 4. až 7. Den – k výše uvedenému zakomponujeme i bílé maso a ryby

Hlavně vypusťte alkoholické nápoje nebo kávu, které určitě neslouží k očistě těla.

Pro komplexní očistu je vhodné dodržovat pitný režim, který je obzvláště při detoxikační dietě velmi důležitý. Nejvhodnější je voda (ne perlivá ani ochucená), bylinkové čaje a detoxikační čaj. Po celou dobu Vám budeme automaticky dodávat i 1,5L balené vody a 3 detoxikační čaje na den, abychom podpořili a zabezpečili Váš správný pitný režim.


Odborník radí

Důležitý je pohyb - choďte každý den půl hodiny pěšky, běhejte nebo jděte do posilovny.

Po detoxikační kúře se budete cítit mnohem lépe. Nebudou vás trápit zažívací problémy, pleť i vaše vlasy se zlepší a budete se cítit plní energie. Po dietě začněte zařazovat další potraviny postupně, opravdu není nejlepší si dát smažený řízek se salátem s majonézou, pivo a čokoládu.

Detoxikace organismu – voda je základ

Základem detoxikace organismu je dodržování pitného režimu. Denně bychom měli vypít minimálně 2,5 litru čisté (neperlivé) vody, která je zapotřebí k pracovnímu režimu orgánů, k odplavování nahromaděných látek a různých metabolických zplodin a hlavně umělých součástí nakupovaných potravin. Už před snídaní bychom tak měli vypít alespoň dva čtvrtlitry čisté vlažné vody.

Vybírejte potraviny, které vás budou zbavovat odpadních látek a celkově uvedou vaše tělo zpět do rovnováhy. Organismus totiž může být pěkně překyselený, je tedy potřeba zařadit zásadotvorné potraviny, jako jsou:

  • zelenina, listová zelenina, zeleninové šťávy, zeleninové polévky – ze zeleniny všech barev
  • ovoce, ovocné saláty – ovoce nejrůznějších barev, nezapomínejme ani na meruňky, švestky či melouny.
  • čerstvě vymačkané ovocné šťávy – ideálně k dopolední očistě a dodávce vitamínů, kdy se tělo zbavuje po nočním spánku a odpočinku převážné části nahromaděných zplodin.
  • pohanka, jáhly – ve vařeném stavu, pohanku připravujeme hlavně s česnekem a majoránkou, jáhly spíše s kompotem z jablek, dále můžeme pohanku i jáhly používat jako zavářku do polévek, jako teplé přílohy a kaše nebo studené saláty.
  • brambory – společně se zeleninovou přílohou je volíme jako přílohu zejména k rybám, nebo i k bílému masu (v době detoxikace se však budeme masu spíše vyhýbat).
  • bylinky – do salátů, na dochucení pokrmů, nejlepší jsou jarní bylinky jako pažitka, petržel, kopřivy (z kopřiv lze uvařit odvar a popíjet po doušcích – má uzdravující účinky a velké množství vitamínu C). Pokrmy snadno dochutíte také křenem, cibulí, česnekem, kerblíkem, koriandrem či koprem.

Při detoxikaci organismu nejezte uzeniny, které by vaše tělo v době půstu zbytečně zatěžovaly. K ještě lepšímu pročištění pomůžete pitím neslazeného zeleného čaje nebo bylinkových čajů (např. z ostropestřce mariánského pro očistu jater, či z lopuchu, který pročišťuje krev).

Kolik denně utratíte za jídlo?

Víte kolik Vás stojí denně jídlo, které si kupujete v restauracích a obchodech? Orientrační částky:


Snídaně: 50 Kč
Dopolední svačina: 25 Kč
Oběd: 130 Kč
Odpolední svačina: 25 Kč
Večeře: 90 Kč
Příprava jídla: 50 Kč

Celkem 370 Kč


Ušetřete čas a energie na přípravu a peníze za nákup surovin. 

Celodenní harmonické krabičky: od 249,- Kč / den


Chci změnu